UN REPETENT, INSPECTOR BISERICESC LA MITROPOLIA MOLDOVEI SI BUCOVINEI

L-am intalnit pe Florin Chirila, actualmente inspector bisericesc al Arhiepiscopiei Iasilor, acum multi ani in urma, mai precis in anul 1992, pe atunci fiind student in anul I la Facultatea de Teologie Ortodoxa din Iasi. Era coleg cu mine, desi era la sectia fara frecventa, si ocupa un post la secretariatul Mitropoliei Moldovei si Bucovinei. Stiam ca e protejatul Inaltpreasfintitului Daniel pe atunci, actualul patriarh al Romaniei. Mirarea noastra era mare, deoarece Florin Chirila era un student mediocru, dar apoi am inteles ca I.P.S. Daniel dorea sa se inconjoare de oameni mediocri pe care sa ii dirijeze dupa cum dorea. Cine ,,avea creier,, era inlaturat din aparatul mitropolitan (vezi pr.protopop Frunza, pr. Protopop pe atunci Ionel Roata etc). Asa a ajuns Florin Chirila mare secretar la Mitropolie.

Desi am inceput facultatea impreuna , in 1992, Florin Chirila a repetat doi ani, o data ramanand repetent pentru ca nu a promovat examenele iar in alt an i s-a amanat anul pe motiv de boala. Gurile rele spun ca , potrivit legislatiei in vigoare de atunci, el trebuia exmatriculat.

Ducand actele de colo acolo prin birourile Mitropoliei, aflu cu stupoare ca este numit inspector bisericesc, adica cel care urma sa se ocupe cu cazurile de indisciplina ale clericilor mireni. Am inteles atunci ca nu e important sa fii bun, ci important e sa ,, fii al cuiva,,. Daca nu ai creier dar ai pile, totul e rezolvabil. Numai ca, greseala lui Daniel Mitropolitul a fost aceea ca nu poti numi in functia de inspector bisericesc un preot ce nu stie bine teologie si canoanele Bisericii.

De atunci si pana acum , acest inspector bisericesc de o mediocritate iesita din comun, in infatuarea sa fara margini si in lipsa profunzimii teologice, a facut multe abuzuri si nedreptati (vezi cazul preotului Andries de la Holboca etc. etc. etc.).

Personal m-am intalnit cu el anul trecut in biroul pr.Ciocan Mihai, consilier administrativ pe atunci in cadrul Mitropoliei si Bucovinei. Si am incercat sa dialoghez cu el, insa el mi-a spus ca el cu oameni ca mine, sanctionati de Biserica, nu vorbeste. Culmea este ca el condusese ancheta mea nedrepata in urma careia am fost sanctionat. Am incercat sa ii spun ca inainte de toate este preot, si ca preot, trebuie sa ii priveasca pe toti oamenii ca pe ,,membrii Bisericii,, insa nu am avut cu cine dialoga, contatand inca o data ingustimea gandirii acestui asa zis preot, basca si inspector bisericesc.

Nedumerirea mea este : ce interes are I.P.S. Teofan de il promoveaza in continuare? Si nu gasesc decat doua explicatii: cine seamana se aduna sau achieseaza la abuzurile facute de acest individ care distruge in mod nedrept vieti de oameni. Asadar, I.P.S Voastra, ori si dumneavoastra ati ramas repetent la scoala vietii si a credintei ori repetati anul pe caz de boala? Daca e nevoie sa ,,il vedeti,, pe acest inspector repetent ce face mereu abuzuri, ma angajez sa va donez o pereche de ochelari. Si va garantez ca ii cumpar din bani castigati cinstit si impozitati. Nu ca ar fi vreo aluzie.pr chirila muncind

Leave a Reply

